Voor & naschoolse opvang

Beste ouders,

Sinds oktober 2019 verzorgen wij van kinderopvang de Maneblussertjes de voor- en naschoolse opvang op basisschool de Wegwijzer. Naast deze BSO hebben wij nog enkele andere locaties. Wij verzorgen naschoolse opvang op drie basisscholen in Middelburg, namelijk op de Acaciahof, de Palmenhof en de Regenboogschool. Ook in Vrouwenpolder hebben we sinds oktober een BSO, de Goede Polder.

Vanaf de sluitingstijd van school vangen we de kinderen op en starten de middag altijd samen met wat drinken en lekkers erbij. We praten samen na over de schooldag en maken een plan voor de middag. Er worden groepsactiviteiten aangeboden binnen en vooral ook lekker buiten. We hebben een wisselend maandthema, maar kinderen mogen er ook voor kiezen iets anders te doen; even wegduiken in een Donald Duck op de bank of samen met een vriendje een leuk spel doen.

Een groot deel van onze kinderen komt op vaste dagen en nemen dan ook vaste tijden af; vanaf einde school tot maximaal 18.00 uur.

Daarnaast bieden wij de mogelijkheid voor flexibele opvang op alle middagen met uitzondering van de woensdag. In dit geval kunt u zelf tot een week vooraf via ons ouderportaal de dagen en tijden doorgeven welke uw kind naar de opvang komt. U koopt daarbij een maandtegoed aan uren in, welke in een heel kalenderjaar ingezet mogen worden. Zo kan het dus voorkomen dat u de ene week of maand meer of minder opvang afneemt dan de andere week of maand.

In Serooskerke is het mogelijk om vakantieopvang af te nemen. Voor al deze vormen van opvang kunt u natuurlijk kinderopvangtoeslag aanvragen.

Voor meer informatie over onze opvang en gewoonten en onze opvangsoorten verwijs ik u graag naar onze website: www.maneblussertjes.nl Op deze pagina vindt u tevens de inschrijfformulieren. Na inschrijving zal er via de mail een intakeformulier aan u verspreid worden, en wordt u uitgenodigd voor een intakegesprek.

Met eventuele vragen kunt u terecht bij onderstaande via info@maneblussertjes.nl of telefonisch op 0118-436181.

Met vriendelijke groet,

Cathalijne Kaljouw